Five days with mummy!

Finally my mother came to visit me! I waited for this moment to arrive for such a long, long time, 'cause I didn't see her from the last Christmas holidays. At the airport we held each other in an endless hug and we cried in each other's arms. I know, we are too emotional! I was enthusiastic to show her the place I live in, Kadan, this amazing town, my flat mates and the people I work with. We took a walk by the river and we chilled out in the park. Here is full of green areas and I wanted to share with mum what is part of my everyday life. Of course we went to Prague too, and she found it incredible! Furthermore, we had a big, big lunch all together on Sunday, like we used to do in Italy: Monika and Nerye were sincerly impressed by her cuisine, and I am very glad of that. We shared a precious moment! So I was extremely sad when mummy left. I came back to my everyday life, but


I'll always carry within me the memories of the time we spent together, well...at least until the next meeting.
Daniela

Moje maminka mě konečně přijela navštívit. Čekala jsem na ni opravdu dlouho, vždyť jsem ji neviděla od vánoc. Na letišti jsem se dlouze a se slzami v očích objali. Já vím, jsme opravdu hodně emocionální! Byla jsem nadšená, že jí můžu ukázat místo, kde žiju, úžasné město Kadaň, moje spolubydlící a lidi, se kterými pracuju. Prošli jsme se okolo řeky a odpočívali v parku. Je tu plno zelených míst a já se chtěla podělit s maminkou o to, co je mým každodenním životem. Samozřejmě jsme jeli do Prahy a jí se zdá neuvěřitelná. Navíc jsme měli v sobotu opravdu velký oběd všichni společně tak, jak to obvykle děláme v Itálii. Monika a Nery byly skutečně uchváceny maminčiným jídlem a mě to moc potěšilo. Bylo to skvělé! Byla jsem opravdu smutná, když maminka odjela. Vrátila jsem se ke své každodenní práci, ale pořád v sobě nosím vzpomínky na společně strávenou dobu … až do příštího setkání.
Daniela

Komentáře