February / Unor 2018


February is probably the only month without any trip. Not counting, of course, return to Poland for a few days. I must admit that I miss my friends from Poland very much, which is why I needed this trip. For the family a little less, because we have been living in different cities for 7 years (family in Poznan, where I was born, and I in Wroclaw - a journey between these two cities takes 2 to 2.5 hours). Of course, I met a lot of nice people in Kadan, but it is not the same. What probably surprised me the most was the longing for the Polish language. Fortunately, I can always listen to Polish music, watch a movie or just call someone.
This month, a Polish language course was supposed to start, run by me, unfortunately, due to the small number of volunteers, it was not opened. It's a pity, because it's a really beautiful language! And Poland is "just around the corner." I wonder how the Czechs would deal with Polish :)
During the return from shopping in Most at the railway station I found two books by Polish authors - I attach a picture. I admit that I was pleasantly surprised.

Únor je pravděpodobně jediný měsíc bez cesty. Nepočítám samozřejmě několik dní v Polsku. Musím přiznat, že mi velmi hodně chybí moji přátelé z Polska, proto jsem potřebovala tuto cestu. Rodina o něco méně, protože žijeme v různých městech po dobu 7 let (rodina v Poznani, kde jsem se narodila, a já ve Vratislavi - cesta mezi těmito dvěma městy trvá 2 až 2,5 hodiny). Samozřejmě jsem v Kadani potkala spoustu milých lidí, ale to není stejné. To, co mě nejvíc překvapilo, byla touha po polštině. Naštěstí můžu vždycky poslouchat polskou hudbu, sledovat film nebo jen někomu zavolat.
Tento měsíc měl začít kurz polského jazyka, který bohužel kvůli malému počtu dobrovolníků nezačal. Je to škoda, protože je to opravdu krásný jazyk! A Polsko je "těsně za rohem". Zajímalo by mě, jak by se Češi vypořádali s polštinou :)
Během návratu z nákupu v Mostě na nádražích jsem našla dvě knihy polských autorů - připojuji obrázek. Přiznávám, že jsem byl příjemně překvapena.

Komentáře