January / Leden 2018


January / Leden 2018

And the New Year began. With new strength after Christmas spent in Poland, I returned to the Czech Republic. In January, a beautiful winter came to Kadan. One morning Saturday morning I woke up, looked out the window and a world covered with snow appeared to my eyes. It looked really great. I dressed quickly and went outside. I decided to go to Svaty Kopecek. It took me about 20 minutes to get to the top. A small lookout tower appeared to my eyes. I climbed carefully up the stairs and looked around. Visibility was not the best, but the view was charming. I will definitely go there again, in spring or summer.
This month I also went on a trip to Liberec and Mladá Boleslav. In Liberec, I found a charming lake, I went by train to Jested Mountain (by the way I helped Poles to buy tickets), and in Mladá Boleslav I visited the Skoda Museum. I admit that I did not want to read all the information in Czech or English (after all it is quite difficult for me), but I have seen many interesting car models. As a curiosity I can write that Milan Baros - a Czech football player - was born in Skoda, because they did not manage to reach the hospital.
Work in the organization runs smoothly. Every day is different, that's how it is when you work with children!

A začal nový rok. S novou silou po Vánoce strávenou v Polsku jsem se vrátila do České republiky. V lednu do Kadaně přišla krásná zima. Jednoho rána v sobotu ráno jsem se probudila, podívala jsem se z okna a svět mého sněhu se mi objevil. Vypadalo to opravdu skvěle. Rychle jsem se oblékla a šla ven. Rozhodla jsem se jít na Svatý Kopeček. Trvalo mi asi 20 minut, než jsem se dostala na vrchol. Objevila se mi malá rozhledna. Pečlivě jsem vylezl po schodech a rozhlédl jsem se. Viditelnost nebyla nejlepší, ale pohled byl okouzlující. Určitě se tam opět vrátím na jaře nebo v létě.
Tento měsíc jsem také absolvovala výlet do Liberce a Mladé Boleslavi. V Liberci jsem našla okouzlující jezero, jela jsem vlakem na Ještěd (napomohla jsem Polákům k nákupu vstupenek) a v Mladé Boleslavi jsem navštívila Škoda muzeum. Přiznávám, že jsem nechtěla číst všechny informace v češtině nebo angličtině (po tom všem je pro mě dost těžké), ale viděla jsem mnoho zajímavých modelů aut. Jako zvědavost mohu napsat, že se v Škodě narodil Milan Baros - český fotbalista, protože se jim nepodařilo dostat se do nemocnice.
Práce v organizaci běží hladce. Každý den je jiný, tak to je, když pracujete s dětmi!

Komentáře